هر ساله آمارهای زیادی از مدت زمانی که مردم در شبکه های اجتماعی سپری می کنند منتشر می شود، فارغ از این که این آمارها هر سال تاکید می کنند که ضریب نفوذ اینستاگرام در تصمیم گیری خرید جوانان بیشتر از قبل شده است، اما یک نکته طلایی برای کسانی دارند که قصد دارد از شبکه های اجتماعی برای برندسازی و ارتقای سطح شغلی یا شخصی خود استفاده کنند: از فرصت فوق العاده ای که اینستاگرام برای افزایش فروش فراهم کرده است غفلت نکنید و فعالیت های خود را در این شبکه اجتماعی گسترش دهید.

فروش در اینستاگرام

برای استفاده خود از اینستاگرام، متر و معیارهای مشخص در نظر بگیرید

زنان نسبت به مردان تمایل بیشتری به استفاده از اینستاگرام نشان می دهند. ضمن این که جوانان 18 تا 26 ساله نیز بیشتر از دیگران تحت تاثیر این شبکه اجتماعی هستند.

نکته جالب دیگر این است که اینستاگرام بارها ثابت کرده است که علاوه بر برندهای B2C یعنی بیزنس هایی که محصول خود را به دست مصرف کننده نهایی می رسانند، برای برندهای B2B هم کاملا راهگشا بوده است. بنابراین شما می توانید از اینستاگرام برای فروش محصول خود به صورتی جزیی یا برای فروش به صورت عمده ای بهره بگیرید.

اگر محصول شما یک کالای فیزیکی است باز هم در اینستاگرام بخت با شما یار است. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از این شبکه اجتماعی به عنوان یک ویترین برای کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در کار فروش کفش هستید، اینستاگرام می تواند شعبه دوم فروشگاه شما باشد، به این شرط که به جای تصاویر بی سلیقه و کپشن های ساده، دست به خلاقیت برای محتوای صفحه خود بزنید.

اقدامات خود را در اینستاگرام تحلیل و بررسی کنید

اگر از صفحه اینستاگرام خود به سایتتان ارجاع داده اید می توانید با ابزارهایی مانند گوگل آنالیز بفهمید که میزان ارجاع ها به سایتتان چقدر بوده است.  ضمن این که مقدار کامنت ها، لایک ها و به طور کلی درگیری مخاطبان با محتوای صفحه شما می تواند یک معیار خوب برای سنجش محتوایتان باشد که از طریق آن بتوانید میزان موفقیت محتوای خود را بسنجید.

پروفایل خود را طوری سفارشی کنید که به فروش منجر شود

قسمت بایوی صفحه شما، یک فضای کوچک اما بسیار ارزشمند است که از طریق آن می توانید هر آنچه را که تمایل دارید بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. لینک به صفحه فروش محصولات و تصویر پروفایلی که معرف برند شما باشد، مواردی هستند که می توانند در این صفحه قرار بگیرند.

به محتوای خود رنگ و بوی متمایز بدهید

حتی اگر دوربین گوشی شما جز خوب های بازار است، باز هم استفاده از یک دوربین حرفه ای قابل توصیه است. معمولا تصاویر روشن تر، بیشتر از سایر تصاویر لایک می خورند، و عکس هایی که دارای زمینه های خلوت تری هستند بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرند. الگو برداری از نمونه های موفق می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

source: فروش بیشتر از طریق اینستاگرام در سه قدم